The Storyteller

Categories H bok

Drifting in and out of consciousness , I imagined that my mother was here. She wrapped her arms around me and kept me warm. She whispered in my ear: Be a Mensch, Minusa. For the first time I realized what that really meant. As long as you put someone else’s welfare in front of your own, it meant you had someone else to live for. Once that was gone, what was the point?. ”

 

 

Boktittel: The Storyteller

 

Forfatter: Jody Picoult

 

Innhold: Boka inneholder mange historier som knyttes sammen på spennende vis. The Storyteller er en bok om skam, tilgivelse, aktiv dødshjelp, straff og rettferdighet. Etiske dilemma er et gjennomgangstema, og slutten er overraskende!

 

Min mening: I begynnelsen var boka litt treig, og vanskelig å få tak på. Men jo lenger jeg kom, jo mer oppslukt ble jeg. Det er mange uventede tvister på denne boka, og jeg får den pirrende følelsen jeg pleier å få av Picoults bøker; Hvordan vil det ende? Hvordan vil egentlig jeg at det skal ende?

 

Terningkast: 5. Fordi den trigget tankene, vekket fantasien og forstyrret freden. Spesielt gjorde slutten at jeg pushet den opp et hakk. Anbefales til deg som liker en roman med tema fra andre verdenskrig og etiske dilemma.

 BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *