Be avaliable – BTM# 17

Categories P Julekalender

Be The Miracle! Syttende Desember.

Jula inneholder så mye godt. Å gi, å smile, å varme, og å være sammen. Min julekalender handler om nettopp dette, gi gode tanker og oppmuntringer til de rundt deg. Hver dag legger jeg ut en utfordring som du kan (og jeg må) gjøre. Så kan vi sammen gjøre en forskjell der vi er, og gjøre jula littegranne bedre for noen andre. Vær Mirakelet for dem rundt deg!

(Jeg setter forresten veldig pris på om noen sender en liten kommentar hvis de har gjort utfordringen min en dag! De som kommenterer at de har gjort det, og hvordan, kan vinne en anbefaling av bloggen sin, hvor jeg skriver hva jeg liker med den, og publiserer (med link) på min blogg. God reklame for deg, og forhåpentligvis en oppmuntring til å gjøre andre glade.)

DAGENS UTFORDRING:

Still deg selv til noens disposisjon. Tilby deg å gjøre en tjeneste. “Hva kan jeg gjøre for deg?” Spør ei venninne, spør de du bor sammen med, eller spør noen du treffer tilfeldig på gata. Poenget er ikke bare at du skal gjøre en tjeneste men at du skal tilby deg.

 

MIN UTFØRELSE:

 Jeg spurte mamma om jeg kunne gjøre noe for henne, og fikk et litt merkelig blikk sammen med et “Vil du hjelpe meg med noe?” Det var visst svært så utenkelig (vet ikke helt om det sier noe om meg eller henne). Men det endte med at jeg bar ned noen dekorasjoner i butikken for henne, og hentet noen hjerte-lysholdere hun trengte. Jeg burde nok gjøre dette oftere, så mamma ikke får sånn sjokk neste gang…

 

Jeg lurer på om dere har noen gode ideer. Hva kan man kan gjøre for andre?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *