Julegavetips til deg

Categories O interessa

Joda, i hodet mitt er det snart jul! Jeg vet hvor fort de siste månedene og ukene frem til jul går, og siden jeg liker å ha god tid til å finne de perfekte gavene er jeg allerede godt i gang (kjøpte de første gavene i august). Det er alltid noen som er kjempevanskelige å kjøpe gaver til, og da krever det kanskje noen uker med tenkning først. I hvert fall slipper jeg å tenke på alt på en gang i desember! Dessuten er det greit å være tidlig ute dersom du skal bestille noe på nettet. Da kan du få mer for pengene, og kanskje får du også litt mer spesielle ting.

Så her er noen av mine anbefalinger til julegaver i år (alle prisene er regnet om til norske):

 

1. Coolstuff.no

Det første tipet mitt er å kjøpe noe fra coolstuff. Tross det litt simple navnet har de faktisk masse kule greier! Dette er en norsk side, så det er ikke alt som er like billig. Men masse gøy kan du ihvertfall finne! Alt fra liksom-snø og gigantisk godteri til hoppeballer og sjokoladefontene. Kort oppsummert masse nyttige og unyttinge ting for enhver smak! Mitt absolutte favorittkjøp fra den siden er SnugRug; et ultamykt teppe med armer og lomme. Kan nesten ikke tenke meg en bedre julegave! Det finnes i flere farger.

2. Tidebuy.com

På tidebuy kan du finne drømmekjolen til deg selv, en god venninne, eller til jenta di. De har rett og slett verdens fineste kjoler. Det beste er at de blir spesialsydd etter dine mål om du ønsker det, og du kan velge farge selv! Jeg har brukt uminnelig mange kjedelige regnværsdager på å kikke på kjoler på Tidebuy. Jeg har også bestilt en kjole der. Frakten er gratis, kjolene er billige og du trenger mest sannsynlig ikke å betale toll en gang (det trengte ikke jeg i hvert fall). Det tok ganske lang tid å få kjolen, så jeg ville anbefale å bestille den et par måneder før du trenger den. Hvis du er ute etter en litt dyrere gave er dette absolutt tingen! Men jeg må forresten nevne at en av bloggvennene mine ble veldig skuffet over en topp hun kjøpte på Tidebuy. Den var ikke spesialsydd, da… Kjolen på bildet under er litt for spesiell for meg, men jeg synes den var stilig, så jeg måtte bare ta den med! Kjolen jeg har på meg i headeren er kjøpt på Tidebuy for ca 550kr.

3. Ebay.com
Ebay, ja. Et fantastisk sted å være. Der kan du vel egentlig finne nesten hva det skal være! Det er nesten vanskelig å vite hva jeg skal trekke fram når det finnes så mye. Men du finner det på Ebay. Bøker, kamerautstyr, hobbyting, klær, frø og massevis av rariteter. Noe av det mest spesielle (og gøye) jeg har kjøpt på Ebay var nok Sea Monkeys-egg. Etter noen få uker hadde de vokst seg til bittesmå sea-monkeys i det lille akvariet… Dumt at de døde mens jeg var på ferie…

 

4. Personligalmanakk.com

Her kan du designe din egen notatbok eller almanakk(=skoledagbok). Du kan velge personlige bilder til utside, og legge inn personlige datoer i kalenderen. En perfekt, personlig gave! Ikke så voldsomt dyrt heller.

 

5. Dx.com

På DealExtreme kan du kjøpe skikkelig billige eletriske duppeditter. Lommelykter, kabler, høytalere og deksler. Jeg har for eksempel kjøpt noen øretelefoner der. De selges fra ca 15 kroner og oppover. Et kjempegreit sted å kjøpe billige dingser som ofte har fri frakt.

6. DHGate.com

Også et sted med mye variasjon, og mange billige greier. Mye fri frakt. Her har jeg kjøpt en kjole, noen interiør-ting osv. Noe som er spesielt på denne siden er at du ofte kan spare en del på å kjøpe flere like ting; kan være nytting hvis du finner en gave som passer til mange 🙂 Et av mine “wants” fra DHgate nettopp nå er disse Lanternene:

Hvis du fremdeles er uten en anelse om hva du kan kjøpe, så er det i hvertfall en ting som folk ikke har nok av fra før, og som kan passe til alle og enhver. La meg presentere det siste tipset for denne gang:

 

7. Gavekorttorget.no

Kjøp et supergavekort! Et gavekort som kan brukes i utallige nettbutikker! Jeg vant nylig et sånt gavekort, og det fungerte helt ypperlig. Jeg er ikke enig i at det er så skrekkelig personlig, men det gjør nok nytten hvis du ikke har noen andre ideer, eller har en usedvanlig kresen venn…


PS: Hvis noen hadde tenkt til å misforstå: Dette er ikke mine ønsker. Det er bare tips til dere om hva dere kan kjøpe til andre. Mye av dette har jeg allerede kjøpt til meg selv tidligere:)

Noe du kunne tenke deg å se nærmere på? Hadde du hørt om alle sidene før? Erfaringer?

Har du noen gode tips til meg om gode julegavekjøp?

2 kommentarer

2 thoughts on “Julegavetips til deg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *