Surprise-Party for en god venn

Categories B opplevelser og hverdagsliv

De siste dagene er det denne planleggingen som har tatt hovedfokus i hverdagen min. Det er utrolig mye å ordne til en sånn kveld, og ganske irriterende å ikke kunne blogge om det. Men nå er den kjekke kvelden ferdig, og da kan det komme ut på nett! Vi ville feire  Arvid, vår ungdomspastor, fordi han har gjort enormt mye for oss ungdommer. Det er viktig å sette fokus på sånne gode personer som kan inspirere alle med måten de lever og er på.

Gårsdagen ble brukt hovedsaklig til å forberede Surprise-paryet for Arvid. Jeg hadde allerede laget en sang og en quiz, men manglet noen bilder fra Arvid sin tid hos oss. Det skulle vise seg å være en ganske omfattende jobb. Mellom 2007 og til i dag, er det tatt ganske mange bilder, og Arvid var faktisk med på en god del av dem… Så det ble mye å se igjennom. Men etter to timer med bildeleting, og en time med organisering hadde jeg en bildevisning klar fra Arvid sin tid som ungdomspastor.

Så plukket jeg en haug med blomster, og kom meg ut på Betania. Der ble det masse ordning, pynting, bæring av bord fra klokka halv 8 til 9.

Klokka 9 gikk Kjersti å hentet Arvid. Den stemningen mens vi ventet på at de to skulle dukke opp var helt ubetalelig. Alle fniste, hvisket og koste seg. Lyset var av, og vi lå i helspenning bak bordene på gulvet. Idet Arvid kom inn i rommet eksploderte det av rop, klapping og jubel. Lyset gikk på, og Arvid var omgitt av gode venner og kaker.

Vi spiste kaker og frukt, og hadde et par konkurranser. Blandt annet en Quiz som lærte meg en del nyttige ting om Arvid:

*Han er ikke et natursvin, og ville aldri kastet plast i naturen.

*Han ville heller ha sittet i et tre resten av livet enn å drepe noen.

*Han har ingen bilder av tog i huset sitt, men et bilde av en trikk.

 

Vi hadde også laget en film til Arvid med mange forskjellige folk som sa en hilsen til ham. Det er utrolig pinlig å se seg selv på film sånn, menmen. Koselig var det! Og ingenting slo det klippet hvor Aiden (6) hoppet opp og ned på trampolinen og sa: “Arvid e kul! Arvid e kul!” Denne filmen får Arvid med seg når han til høsten skal slutte som ungdomspastor og flytte.

Her er sangen vi skrev til ham:

 

 

Sang til Arvid

Melodi: Musevisa

1.   Jeg kjenner en som jeg vet at jeg kan stole på
Den mannen heter Arvid, han sitter jo her nå.
Han Arvid er en kjærnekar, det?er ingen tvil om det!
Hans gode smil er ekte, det kan alle se

 


Ref:

Heisan og Hopsan og fallerallera!
 En stor fest for vår gode venn gjør alle sammen gla?
Heisan og Hopsan og fallerallera!
 En stor fest for vår gode venn gjør alle sammen gla?

 

2.   Ja, Arvid liker alle, og alle liker han

Han inkluderer alle som bor på land og strand

Han setter først de andre, og Arvid kommer sist

I dag er Arvids dag, ja det er ganske visst!

 

3.   Plutselig så er han der, med fiskeskjorta si

Han sprer så masse glede som vi alle tar del i

På møtene så har han alltid alle orda klar

Han lærer oss så mye, og han er så snar!

 

Har ikke noen bilder fra kvelden, fordi kameraet mitt bestemte seg for å streike (Påvirket av samfunnet. *Sukk*).

3 kommentarer

3 thoughts on “Surprise-Party for en god venn

  1. åh, så kjekt!!! Tipper han ble kjempeglad:D Så gode dere er som steller i stand slik!:) Og morsom sang! Høres ut som det ble en suksess!!:)

  2. sv: Hehe, det er ganske koselig også 🙂
    Babyen din kommer når den skal, jeg tror at det ikke finnes en perfekt tid å få barn, men det er absolutt noe å glede seg til 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *