Helbredet før møtet

Categories tanker, tro og filosofi

Jeg satt med dundrende hodeverk. Det var omtrent femten minutter til møtet skulle begynne, og vi hadde nettopp bedt om at det måtte bli bra. Jeg krympet meg innvendig hver gang noen dro over en gitarstreng, eller tilfeldigvis dunket borti meg. Det kom frem, og Anette fåreslo at vi skulle be for det. Jeg var selvsagt med på det. Idet en av dem som bad sa “I Jesu navn, la henne kjenne at smerten forsvinner i dette øyeblikket,” kjente jeg etter. Jeg hadde ikke kjent noen forskjell, men jeg kunne ikke kjenne smerten lenger heller. Det var så vanskelig å kjenne om smerten egentlig var borte, eller om den var der, så jeg ristet litt på hodet. Ingenting. Jeg ble glad, og fortalte de andre hva som hadde skjedd. Det er helt utrolig hvorda Gud virker i vår hverdag! Det ble garantert et mye bedre møte for min del, uten den fæle hodeverken, og det er godt mulig at dette blir en inspirasjon for andre også 🙂

En skulle tro at historien var ferdig nå, men den var ikke helt det. Når møtet begynte, fortalte jeg historien til alle. Det var jo så gøy! Men rett etter at jeg hadde satt meg ned igjen, kjente jeg på nytt at smerten presset på i pannen. Jeg ble fikk en skikkelig ekkel følelse, omtrent som jeg hadde løyet på scenen. Jeg bestemte meg for at jeg Hadde vert god. Og at jeg ville fortsette å tro på at Gud ville helbrede meg. Derfor ble jeg med i lovsangen, og tilba Gud. Neste gang jeg kjente etter var smerten helt borte igjen, og jeg så ikke snurten til den resten av kvelden!

Jeg tror kanskje at når smerten kom tilbake var det enslags “test” på troen min. Siden jeg bestemte meg for å fortsette å ha tro på en God Gud, infridde han mine forventninger. Noen ganger må vi handle i tro før noe skjer. Det betyr at du må tro at du er frisk før du kjenner det. Tro at du vil få en bedre fremtid selv om du ikke ser den. Slik er det å leve i tro, og i håp! Noen ganger er det vår egen handling (at jeg lovsang i stedet for å irritere meg over smerten) som gjør at troen på en måte blir bevist. Det er det jeg ville kalle “tro i praksis.” Altså: hvis du tror på noe, vil du handle derretter. For eksempel hvis du tror at huset vil brenne ned; da kommer du deg ut derfra!

Det finnes drøssevis av eksempler på dette i bibelen. For eksempel stakk Jesus fingrene i øret på en gutt som var døv, og Moses satte stokken sin i vannet før det delte seg. Et annet eksempel er da Saulus mistet synet, så måtte Ananias komme å legge hendene på ham og be for at det skulle bli bra igjen. <Les om dette her.>

Gud er god, og han har lyst til å gjøre mirakler i våre liv. Men noen ganger må vi faktisk gjøre noen ting for å motta velsignelsene fra Gud.

2 kommentarer

2 thoughts on “Helbredet før møtet

  1. Har opplevd mange mirakler jeg kunne vise til, og Gud er fantastisk. Vi skulle gjerne ha vist verden mye mer av Guds mirakler, for da hadde det skjedd mer og folk hadde kommet til tro! Men lykke til, og Gud velsigne deg rikelig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *