Det lille jeg har

Categories tanker, tro og filosofi

 

 

Jeg fikk nylig en utfordring på mail som lød som følger: Skriv ned tre talenter eller egenskaper som du er stolt av hos deg selv. (Utfordringen var fra Daily Challenge)

Det gjorde jeg fort og greit. Men dette fikk meg til å tenke litt. Som en kristen har jeg sagt at jeg gir alt til Jesus. Mine styrker og svakheter. Så Han kan ta over der det trengs og forbedre der jeg kan noe. ALT skal Han få.

Får Han egentlig det?

Jeg har noen ting som jeg gir til Gud. Mitt talent med å være kreativ brukes til å lage plakater om ungdomsmøter der Han blir forkynt. Sangstemmen min (hvor skranglete den enn er) blir brukt til å lovsynge Ham. Min evne til å se enkelte mennesker blir brukt til å bety en forskjell for enkelte, og dermed vise Hans kjærliget. Men er dette alt?

Jeg tror vi har lett for å slå oss til ro. Slå oss til ro med det vi har å gi til Gud. Men det er alltid noe mer å strebe etter. Jeg har nok flere ting jeg kan få til, og som jeg kan gjøre for Ham. I en historie om Jesus, bruker han nistepakken til en liten gutt. Gutten har med seg to fisker og fem brød. Med Jesu hjelp blir dette nok mat til 5000 sultne mennesker, og det blir attpåtil 12 kurver med mat til overs.

Slik er vår Gud! Vi trenger ikke så mye. Vi trenger ikke å ha nok talent til å klare å se for oss en løsning på de problemene vi står overfor. Det eneste vi trenger er å gi det lille vi har. Ta den lille nistepakken vi har fått tildelt, og gi den til Gud. Vi trenger bare å tro på at Han kan og vil gjøre det stort!

 


Les også denne lignelsen om å bli brukt av Gud: Blinke Lille Stjerne

Dette innlegget er inspirert av Victoria, en fantastisk blogger: Victoriavik

1 kommentar

1 thought on “Det lille jeg har

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *