Sjakkmatt, Ateister!

Categories tanker, tro og filosofi

 


BildeKilde

Haha, synes denne var litt morsom:)
Det finnes utrolig mange argumenter for og imot Guds eksistens. Det er en diskusjon som har vert aktuell i årtusener… Min oppfatning er at det ikke handler om å bli enige. Det handler om å tro. Jesus sier selv at det er bra å tro uten bevis. (Joh. 20.29.) Kanskje er det noen få som har blitt frelst ved å diskutere og bli overbevist, men det er nok ikke så mange. Jeg vil ikke bruke livet mitt på å prøve å krangle meg frem til at jeg alltid har rett. Da vil jeg heller leve slik at andre ser at Gud arbeider med meg! Det er et høyt mål, men slike må man ha:)

Når det er sagt, så er jeg nesten alltid klar til å forsvare det jeg tror på også! Jeg sier ikke at man ikke skal diskutere religion; det er kjempespennende og lærerikt, men jeg mener at det ikke alltid er så fruktbart som vi kanskje tenker…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *