Billig kortlaging For The Win!

Categories A Hobby

Nå som det florerer med konfirmasjoner landet over er det nok mange som lager kort. Kanskje kjøper du kort siden det er mye enkelere, og det er helt ok! Men så har det seg sånn at hvis du har et par timer til overs en dag, så trenger det ikke være så vankelig, eller så dyrt å lage kortene selv. Og så blir det jo mye mer personlig!

  Marius sa til meg en gang; “Creativity is a matter of hiding your sources.” Jeg har funnet ut at det er utrolig sant. Jeg er ikke så himmla kreativ at det gjør noe, men jeg ser mange andre kreative ting, husker dem, og prøver å gjøre noe lignende selv. Herming er lov! Det er sånn man lærer. Samtidig er det viktig å ikke låse seg for mye til inspirasjonen; gjør det til ditt eget!   

Jeg er imot å bruke evinnelig masse penger på noe som ikke trenger å være så dyrt, så jeg kan jo gi deg noen tips til hva jeg pleier å bruke.  

 
Dette kortet er laget i et kaffe-filter. Billig og morsomt (igjen er dette bare en ide jeg har stjålet). Det hvite “blonde”papiret er billige papirduker som kan kjøpes på nille og flere matbutikker (jeg kjøpte dem på spar). Papiret bak englene er tapet-rester, og englene har jeg printet ut selv; en kopi av et dyrt scrapbook-ark.


Her har jeg også brukt noen billige materialer. Bildet med jentene på har jeg klippet ut av et gammelt pakkepapir. Blomstene kommer fra gamle lysmansjetter jeg kjøpte på loppemarked. 

Igjen, den samme tapeten som på første kortet. Bamsene, samt “God Bless” merkelappen på forrige kort kommer fra EyeletOutlet, som jeg har blogget om før.

Kort oppsummert: Kjøp materialene dine alle steder utenom hobbybutikker. (Nille er tillatt.) Se etter pakkepapir, servietter, tapeter, og alt som er av papir, eller er smått nok til å ha på et kort.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *