be quick to listen, slow to speak, and slow to get angry.

Categories tanker, tro og filosofi

For tida leser jeg “Autoriteten til den troende” av Andrew Wommack. Liker den godt fåreløpig! Den snakker i begynnelsen en del om hvor store konsekvenser handlingene våre har. Når du tar et egoistisk valg, går det ut over deg selv mer enn du tror. Du gir djevelen en mulighet til å påvirke deg. Når jeg leser blir jeg inspirert og tenker: Jeg skal virkelig prøve å ikke bli så fort sint. Jeg skal være tilgivende og forståelsesfull. Rett og slett være mer lik Jesus. 

Det viser seg at dette er lettere sagt enn gjort. Det er så utrolig vanskelig å ikke la sinnet sprute utover, og få gjøre noe. Men jeg vil i hvert fall fortsette å prøve. Satser på at jo flere ganger jeg faktisk klarer å gjøre slik jeg vil, så vil det bli lettere og lettere. 

 

Dette må dere vite, mine kjære søsken: Enhver skal være rask til å høre, men sen til å tale og sen til å bli sint.  For sinne hos et menneske fører ikke til det som er rett for Gud.  Jak. 1. 19-20.

Dette verset minner meg så om filmen fireproof – den må ses! og den nydelige sangen fra filmen; While i’m waiting av John Waller.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *