Susende gallopp i år også!

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå er det to hester her. Den ene er Dokka, Det er henne vi kan ri på, og hun tilhører Stine, mitt nesten-søskenbarn! Den andre hesten er Bestemor og bestefar sin, og heter Åsa. Hun er to år gammel:)

På bildet ser du Dokka med den stolte eieren Stine:)

 

Dokka pleier å være litt nervøs og motvillig når hun må gå forbi møkkhauger (og andre ting som lunkter vondt) Men i dag gikk hun ganske så pent forbi møkkhaugen på jordet!  Hun var heller ikke vellykket i å snu fordi den andre veien fristet mer, eller plutselig vandre ut på jorde fordi det smaker så godt. Jeg hadde rett og slett Roen!

Valgte å ri på jordet i dag siden det var så lenge siden jeg hadde prøvd å ri (helt siden påskeferien!) Det var fint underlag, og alt gikk flott. Etter en runde var jeg inni det igjen, og våget meg til en gallopp. Det er så morro! Elsker å være her å bare få lov til å kjenne på alle godene med å ha hest! Suse avsted, og kjenne at jeg faktisk har kontroll. Samtidig er det et kick. Må være på vakt. Plutselig kan en fugl flakse opp å skremme hesten. Tror at det er sunt med litt spenning også!

Hadde litt sommerfugler i magen da jeg først satte meg på, men Dokka oppførte seg eksemplarisk, og vi koste oss begge to!

Her ser du meg suse forbi:) 


Nå er jeg vond i rumpa, etter bare en kort tur. Dette blir en topp ferie! ;o)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *