Til deg som ikke er kristen.

Categories tanker, tro og filosofi

Gud Elsker Deg.

Hvorfor Ingrid er kristen

Det er fordi jeg har prøvd det ut, og Digger det! Jeg har et supert liv med Gud, og jeg har alltid håp fordi jeg vet hva som skjer med meg når jeg dør – gleder meg innimellom, selv om jeg selvsagt vil leve lengst mulig!

Av samme grunn bør du bli kristen

Jeg kan ikke få deg til å gjør det. men "Hva om hun merkelige jenta som blogger om Jesus og sånnt har rett?" Da er det vel verdt å gi Gud en sjanse. Hvis ikke har du ikke noe å tape på å prøve.

Les mine Foreler/Ulemper med det å være kristen på bunnen av dette innlegget

  

                                                           >kilde<

Hva du gjør hvis du synes dette er litt interessant

Du kan snakke med noen du kjenner som er kristne. Hvis ikke så er jeg helt superduperglad for å snakke med deg:)

Finn ut hva det handler om, og hva du (i fra vårt synspunkt) går glipp av! Tenk at dette kan være din mening med livet!

>Kilde<

Hva du gjør hvis du vil bli en kristen

Dette kan kanskje også din kristne venn hjelpe deg med, men alt du må gjøre er å be en bønn. Husk at å be er å snakke med Gud, ikke værre, og han hører alltid.

For eksempel:

Kjære Gud. 

Jeg har lyst til å tilhøre deg.

Jeg vet at jeg har gjort masse galt, 

men jeg tror at du vil ha meg alikevel

og at det var derfor jesus døde: for meg!

Kom inn i mitt liv, Gud.

Amen

(Amen betyr forresten "la det skje!")

Jeg fant på denne bønnen. Hvis du ikke synes den var bra nok, kan du prøve Denne.

 

>kilde<

Det å bli kristen (fordeler og ulemper)

Fordeler

*Du kan få Glede som overgår alt

*Du får trygghet og håp 

*Du kan være et forbilde for andre, og hjelpe dem til Jesus.

*Du får Evig Liv i Himmelen!

*Du blir en mer glad person (tror jeg!) og den beste utgaven av deg selv.

*Livet får en mening, dypere enn å "kose seg med dette livet"

*Du får En venn som alltid elsker deg, og ser det beste i deg. Han forlater deg aldri!

*Du kan få et fantastisk felleskap, og masse nye venner!

*Du blir mer positiv, og mer pliktoppfyllende(tror jeg iallefall)

>kilde<

Ulemper

*Hvis du gjør ting som er galt kan du være et dårlig forbilde , og også sett ned på av kristne (dessværre)

*Du kan bli fordømt pga din religion.

*Du kan miste venner.

*Noen ganger må du legge deg selv  og sine interesser til side til fordel for noe annet.

>kilde<

Må bare få sagt det som de aller fleste som ikke er kristne har misforstått:

Det at du blir kristen betyr ikke at du MÅ følge masse regler og lover.

11 kommentarer

11 thoughts on “Til deg som ikke er kristen.

  1. Unskyld meg men hvordan vet du at gud finnes? har du sett han? og Jesus, har du sett han og? og jeg er ikke kristen og tviler skikkelig på kristendommen, og jeg har et perfekt liv. hvorfor er det ulemper å ikke være kristen?
    Jeg vil bare ha svar, for jeg har alltid lurt på dette 🙂

  2. vet ikke hva jeg skal si egentlig. hehe.
    jeg jobbet nettopp med ei som var kristen hn forklarte meg masse jeg egentlig ikke viste fordi jeg ikke har brydd meg. men jeg mener at om gud finnes så hadde jeg ikke hatt det som jeg har. jeg er fortsatt veldig tvilende. men syntes de som tror skal tro =)

  3. Veldig sant, og jeg kan med hånda på hjertet si at etter jeg ble SKIKKELIG kristen, trygg på trua osv, har jeg fått et mye bedre liv. Jeg gleder meg mer over det små som skjer, jeg har fått mye bedre og tryggere venner, og jeg selv er blitt en mye mer åpen og trygg person.
    Men jeg tror også det er veldig viktig å ikke “tvinge”kristendommen på folk, og at vi som er kristne respekteree de som ikke er det! For uten at vi respekterer dem kan ikke vi forvente respekt av dem igjen. Men det viktiigste tror jeg er å vise at vi er noen helt vanlige mennesker med et håp i hjertet. Et håp, og en grunn til andre, som vi vil dele med andre, rett og slett fordig vi bryr oss om de, og vil vise hvilken kjærlighet vi selv har fått oppleve.

  4. Bra skreve! Syns d e veldi kult at du he så stærk tru som du he, d e liksom mye a d som jør dæg t Ingri <3 ;D
    BTW, e åo veldi eni me Ingunn Eidså 😀

  5. SV: takk takk 🙂 Ja, det er noe av det jeg VIRKELIG brenner for når det gjelder kristendommen. Vi er ikke alltid noe serlig bedre en andre! Jeg skreiv et innlegg om dette for ei god stund siden, og fikk en del tilbake svar fra folk som ikke var kristne som var enig i det jeg mente. At mange ofte faktisk følte seg sett ned på av kristne, og det er jo det stikk motsatte vi skal bringe fram! Men selflgeli, vi ER annerledes, men kun på den ene måten at vi har et håp, og en grunn for å være her. At vi har Jesus i hjertet 😉
    Foresten, du skriver veldig mye bra, stå på! Gud velsigne deg!

  6. Jeg er ikke så enig i at å være kristen er så veldig bra, jeg mener heller ikke noen annen religion er spesielt mye bedre heller. Men jeg som en ikke-troende har lagt merke til at de verste folkemord, seriemordere, og ellers skrekkelige folk / folkegrupper ofte mener de gjør det “for Gud” / “at Gud har bedt dem gjøre det” eller tilsvarende. Hvor er logikken i dette? Ta eksempelvis korsfarerne som ble sendt ut for å kristne Muslimene i det hellige land. Disse Muslimene fikk valget om å bli kristnet eller torturert og drept, sammen med familien sin. Disse korsfarerne ble utstedt av Paven, som skulle / skal være nest etter Gud, og Guds “Orakel” eller “Sendebud” her på jorda. Dette er til dags dato et av de verste folkemord i historien, og dette på vegne av kristendommen, og din såkalte Gud. Du vil kanskje tenke, ja men jeg er ikke katolikk som paven er. Men dere er begge kristne, og tror i bunn og grunn på Jesus som Guds sønn. Og i mine øyne er det samme religion. Jeg har aldri vært kristen, men jeg har deltatt på kristne møter, leirer etc. i håp om at kanskje jeg skulle få noe bevis for dette. Men i stedet har det gjort meg til en sterkere tviler. Jeg benekter ingenting, men jeg er rimelig overbevist at det ikke er noen gud der ute som passer på folk og gir dem evig liv når man dør. Jeg tror rett og slett at man bare burde leve så godt man kan, og når man dør, så er man død. That’s it. 🙂

  7. Tvilende: Jeg er uenig med deg på noen punkter. Jeg er enig i at mange mennesker bruker religion som en unnskyldning for å gjøre helt grusomme ting! Det er helt forferdelig, og kan ikke unnskyldes. Men det er ikke Gud som gjør det og det er ikke Guds vilje. Som en kristen kan ikke alle kristne være mine forbilder. Ingen mennesker er perfekte utenom ett: Jesus! Han er et forbilde, og du finner aldri ham drepe noen, eller oppmuntre til å drepe noen. Bibelen er også noe jeg ser på som sannhet, og det står ingenting i Nyetestamentet som oppmuntrer til (eller beordrer å) Gjøre noe som skader andre. Derimot oppmuntrer det til å være ydmyk, overbærende, og barmhjertig. Ikke dømme folk, og godta alle som de er.
    Det er selvfølgelig utrolig dumt at så mange kristne ødelegger Guds rykte med å gjøre ting som ikke er hans vilje, men sånn vil det alltid være. Ingen mennesker utenom Jesus er perfekte; Han er forbildet. Vi må bare gjøre så godt vi kan. Det er ogs viktig å understreke at bare en bitteliten prosentdel av de kristne faktisk gjør sånne ting som er ødeleggende for samfunnet.
    Det med at paven er overhodet er faktisk en ting som Jesus “avskaffet da han døde på korset!” Øverstepresten skal ikke lenger være mellomleddet mellom Gud og menneske; nå skal alle kunne ha et personlig forhold til Gud. Dette viste han med at teppet i tempelet inn til ‘det aller helligste’ raknet, slik at ikke bare ypperstepresten kunne gå inn dit. (Må bare si at jeg ikke har noenting imot paven, vet lite om ham, faktisk, men poenget var at han ikke lenger er mellomleddet mellom Gud og menneske, og at han kan gjøre like mange feil som et vanlig menneske.)
    Det er trist at du ikke har møtt Gud slik som han er enda, men jeg skal be for deg, og håper du er mottagelig for svaret du får.
    Takk for kommentaren! Gøy å diskutere sånne ting, selv om jeg ikke kan komme noen vei. Det er interessant å vite hva andre tror på, synes jeg:)

  8. jeg er oppvokst i en aktiv troende kristen familie, hvor mor og far lærte meg at blant annet at:
    jorda er ca 10,000 år gammel og at vi mennesker er ca 2000 år gamle, at kristendommen er den eneste ekte tro og at alle som er ikke troende eller tror på noe annet den bibelske tro kommer
    til å brenne i helvete får all tid! osv osv osv!! he he hvor skal jeg begyne?
    Vi lever på jorda i ca 80år og da burde vi utforske mest mulig om ALLT! om oss selv,planeten vår,universet, osv osv ikke ta andre mennesker på ordet bli religiøs og lukke sinnet sitt å la seg overtale og tro at det du blir fortalt er den eneste sannhet om livet!!
    mulige teorier

  9. Fritt_Sinn (morgan):
    Akkurat hvor gammel jorden er, er ikke så veldig vesentlig for om man lever et liv med Gud eller ikke.
    Å si at kristendommen er den eneste ekte tro blir litt merkelig. All tro er jo ekte. Men jeg tror at Gud er den eneste ekte Gud, og at Jesus er den eneste veien til Gud (og her skiller kristendommen seg fra andre religioner).

    Jeg er helt enig i at man skal utforske, tenke, reflektere og finne ut hva som er sannhet. Man bør ikke lukke seg for sannheten, heller ikke den sannheten at Gud er ekte. Man må ikke være “religiøs” for å være Jesu etterfølger. Man må ikke følge religiøse skikker og regler eller gå i kirka. Man bare tror, og har et ekte forhold til Gud som en kjærlig Far.
    Og ja, det går faktisk an å ha et forhold til Gud. Det går an å høre Hans stemme, kjenne Hans fred og gjøre Hans vilje.

    Håper du kan se at bibelens Gud ikke bare er en gammel religiøs idè, men en ekte kraft som betyr vanvittig mye for vanvittig mange mennesker. Og som rett og slett forandrer liv gjennom å helbrede deres sår og mangler.
    Håper jeg forklarte noe fornuftig, og bare spør hvis det er noe du lurer på. Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *