Et opphold i Påskefjellet

Categories B opplevelser og hverdagsliv

På hytta måtte vi ty til Geni for å underholde oss selv. Pappa vant, selv om han ikke ble med før på slutten, og derfor hadde mye mindre sjanser enn oss… Anders gav seg, Jeg og Monica kjempet om andreplassen, og jeg vant!(andreplassen)

Hytta har strøm, og en nesten-innedo, men mangler innlagt vann. Ganske stor, og veldig koselig!

På hytta var det omtrent en meter dyp snø, og vi Koste oss! Hadde tenkt å bygge en hundeskulptur i snø, men den fantastisk kramme og flotte snøen var forvandlet til ikke-kram snø som bare smuldret opp… Det ble da med en snøkloss!
Vi gikk først en skitur for å få varmen(mens hytta ble fyrt opp), og neste morgen(Tirsdag) Tok jeg like godt en skitur før de fleste andre hadde stått opp! Pappa våknet av mine romsteringer eller av at jeg spurte ham om han kunne hjelpe meg å finne toalettsakene mine… Jeg gikk frem og tilbake rundt hytta, og nabohyttene. Problemene dukket opp da snøen kollapset, og til og med skiene sank en halvmeter til en meter nedover. Hvorenn jeg søkte støtte til å reise meg igjen, raste det… Jeg brukte flere minutter til å kare meg opp av den iskalde snøen som trengte seg inn overalt, og så komme meg inn til den varme peisen..
Den ordentlige skituren vi var på (som bildene under er i fra) gikk til hygga og tilbake, en ca 7 km. lang tur-akkurat passe for meg! Nydelig føre. Manglet litt sol, men det var like greit, ellers hadde jeg garantert blitt snøblind!


Pappa – en gammel, men god skiløper! sikkert hundre ganger raskere enn meg…
Dette bildet er av meg og Monica på Hygga, etter en god skitur!

2 kommentarer

2 thoughts on “Et opphold i Påskefjellet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *