Big bang Theory:)

Categories Q Lignelser

Det at verden skulle ha blitt til av Big Bang, er en lite sannsynlig teori etter min mening. At masse ingenting skal bli til masse masse! Jeg tror at en av de følgende alternativene må stemme: 

1:Universet har alltid eksistert

2: Gud har alltid eksistert.

Samtidig er det like usannsynlig at noe har vert for alltid, som at det har en begynnelse… Men jeg mener at Det er mer sannsynlig at Liv – følelser, tanker, trær, innsjøer, blomster, alt som er vakkert – har blitt skapt, og ikke bare kommet med en tilfeldighet! Det Vil jeg ikke tro på en gang; da mister livet mitt all mening også, og jeg tror mennesker trenger noe å leve for! At verden er blitt til ved en tilfeldighet har jeg to sammenligninger med:

1. Et puslespill med millioner av brikker. Det ligger i en boks, og hvis du rister på boksen i millioner av år…. Tror du da det blir til et helt bilde?

2. En urmakerbutikk med masse deler til å lage klokker av blir sprengt i lufta. Tror du det blir noen ferdige klokker av det? eller noe annet nyttig?

Jeg tror det trengs en deigner. En til å pusle sammen brikkene, eller bygge urene… Selvsagt er det fremdeles et valg om du vil tro at Universet alltid har eksistert, eller Gud alltid har eksistert, og jeg velger at det er en designer først! En som har tenkt ut alt dette andre. Noe som gir mening(ikke bare at vi lever, og så dør, og egentlig bare er en klump med atomer og molekyler som er helt forutsigbare).

Forskjere er uenige i om det finnes en Gud eller ikke, men Alle forskere er enige i at de ikke vet, eller kan definere liv. De vet ikke hva liv er, eller hva som skaper liv. De har heller ikke klart å skape liv ut av noe som er dødt.

Bare dette sier meg at noe smartere må ha skapt mennesket, og for den saks skyld alt annet liv. Når vi(som er så smarte) ikke kan skape liv, hvordan kan en eksplosjon klare det?

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Big bang Theory:)

  1. SV: Tusen takk 🙂 ikke redigert fargene nei. Hadde en rosa håndkle i bakgrunnen bare 😛 heheh 🙂 her er det bare å eksprimentere med fargene vet du. Bare et som ble bra ut av de rosa, fordi det var vanskelig å holde håndkleet samtidig som jeg tok bilde xD haha!
    SV: Ja, om det bare hadde vært gode lærere hadde alt vært perfekt. Må sette pris på de flinke vi faktisk har! 😀

  2. Hehe, hvis du har noen bedre argumenter; bring ’em on! Men hvis du mener at du har rett, hvorfor da være anonym(som i å ikke legge igjen en epostadresse eller nettside)?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *