Verdensredderne

Categories H bok

“Jeg skriver disse ordene på tastaturet til en iMac. Ved siden av meg står en skål med sjokolade. Hvem skrudde sammen maskinen? Hvem plukket kakaoen? Hvem sydde buksene jeg har på meg, eller skrudde sammen lekene barna mine fikk til jul?”

Boktittel: Verdensredderne

Forfatter: Simon Stranger

Innhold: Emilie er en vanlig, norsk tenåring som plutselig oppdager en gutt sette kritiske klistremerker på t-skjorter, og dette begynner å åpne øynene hennes for at verden vi lever i må forandres.

Min mening: En fin ungdomsbok som trekker frem det selvmotsigende mange føler på når det gjelder å “gjøre det rette” og hvordan vi kan “redde verden.”

Karakter: 4. Lettlest, og fin til å minne oss på problemer vi helst ikke vil vite alt for mye om.

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *