Rett før jeg reiste på ferie, tok jeg meg en rusletur med Miriam (i bæreselen) i hagen, og tok bilde av de nyutsprungne gledene der.. Sommerblomsten på bildet ovenfor har jeg sådd selv, og det har kommet en del av dem i ulike rosafarger. Nedenfor ser du en nydelig Iris som blomstrer for første gang i år (kjøpte den i fjor).

 

Prestekragene har jeg aldri plantet; de vokste allerede i hagen da vi flyttet inn. Men de gjør seg i hvert fall godt i staudebedet, de også 🙂

 

Dette er også det fineste året for klematisene så langt. Her er den rosa med store, nydelige blomster…

 

 

Og en med store, blå blomster…. Vi har en tredje variant med små burgunderrøde blomster, men de har ikke begynt å blomstre enda…

 

Må også nevne at jeg gleder meg veldig til jordbærene kommer… I år skal i hvert fall ikke sneglene få spise dem opp!

Det som er irriterende, er at tusenvis av små ugress har klart å komme seg opppi. Tror det må ha vært sånne som svever med vinden, eller kanskje noe fuglene har sluppet oppi (vi har reir i taket, så blir litt fugledrit rundt inngangspartiet…)

 

Også er jeg spent på om noe nytt blomstrer når jeg kommer hjem igjen snart 🙂

2 kommentarer

2 thoughts on “Uti hagen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *