tre bukser på rappen

Categories A Hobby

I midten av november tok jeg meg et syrush, og sydde faktisk tre bukser på en dag. Det er utrolig hvor mye man får sydd når mønstertegning og stoffklipping er unnagjort. Det er jo halve jobben, minst.

Først ut er denne buksa til Miriam. Jeg brukte mønsteret Slækks fra Jubel og Baluba. Dette var første gang jeg sydde juksegylf – noe jeg har hatt lyst til å lære meg. Og det var jo latterlig enkelt! Og det blir så fint med noen knapper i tre ^^

Så jeg sydde like godt en matchende bukse til dukken til Miriam, og endret buksemønsteret til å inkludere den fine juksegylfen.

Og sist, men ikke minst, en ny kosebukse til meg selv. Målet var å sy en bukse som passer, er behagelig, og fin nok til å brukes utenfor husets fire vegger. Og det klarte jeg! Jeg brukte et selvlaget mønster (samme som denne gravidbuksa), endret på linningen, og nå er drømmebuksa et faktum. Også her prøvde jeg noe nytt: Vaskbar papp til maljene/snoren i livet. Det har nok litt forbedringspotensiale, men absolutt brukbart.

Som alle bukser med respekt for seg selv, har den store lommer 🙂

Neste gang vil jeg prøve å sy den i et litt tykkere stoff. Men denne har blitt masse brukt allerede!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *