Toppen av ammetåka, eller bunnen av hjernen?

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg vet ikke om jeg har hatt så enormt mye ammetåke. Jeg merket det litt i begynnelsen, men så føler jeg at det har gått fint en stund. Jeg ammer jo heller ikke så veldig mye lenger. Men i dag tidlig flyttet hukommelses-problematikken til et helt nytt nivå. Så enten er det ei treig ammetåke, eller kanskje tidlig demens…

Vekkerklokka ringte kl. 06.00, og varslet om at jeg skulle på svømming med et par kollegaer. Da jeg satte meg i bilen, startet jeg opp, men i stedet for å rygge nedover innkjørselen som vanlig glemte jeg å gire, og tok i stedet et lite hopp fremover. (Det gikk heldigvis bra). Jeg glemte også å ta på håndbrekket da jeg kom frem og hadde parkert (husket det når bilen rolig trillet fremover). Da jeg kom til svømmehallen, oppdaget jeg at jeg hadde glemt nøkkelen (og måtte vente til en av de andre kom). På vei inn i dusjen glemte jeg badehetta. Altså; alle kan glemme ei badehette; men dette var ekstremt! Og jeg glemmer aldri å gire eller sette på håndbrekket. Jeg begynte å bli redd for at jeg hadde hjerneblødning eller noe. Eller at jeg skulle glemme å bremse for en bil på veien hjem. Men heldigvis har resten av dagen gått uten noen flere alvorlige forglemmelser (i hvert fall ikke noen jeg husker…)

Andre som sliter med dårlig korttidsminne, eller distrè dager?

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *