To visdomstenner fattigere

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Denne venstre visdomstanna ble operert i mai, og jeg var sykemeldt to dager (siden jeg bare jobbet man-onsdag). Men jeg var faktisk dårlig ganske lenge etterpå. Fikk en kul på størrelse med en mandarin i kinnet, og en prikkende følelse i tunga i over en uke. Dessuten kunne jeg ikke være ute i sola, eller gå tur på 3 dager, og da var det 25 grader og sol hver dag! Men det verste var egentlig selve operasjonen, fordi jeg har litt tannlegeskrekk. Så etter noen få minutter med bedøvelse, og øredøvende borring begynte det å svartne for meg. De tok en god pause med litt hyperventilering og ukontrollert svetting før de fikk fortsette, men jeg følte meg dårlig hele tiden. Og selv om det sikkert tok mindre enn 10 minutter, husker jeg at jeg tenkte at dette var verre enn en fødsel :’P (Kanskje litt dramatisk, ja)

Nå er den høyre tanna også operert ut. Det gikk heldigvis bedre enn ventet. Litt raskere, ingen nesten-besvimelse (selv om jeg antagelig hadde veldig høy puls mens jeg lå helt stille), og bivirkningene har også vært mindre; mindre hevelse, ingen prikking i tunga (etter bedøvelsen gikk ut), og det er egentlig bare smerten som er plagsom. Men stor hjelp i smertestillende tabletter (som jeg har fått skrevet ut mer enn nok av nå!).

Hadde tenkt å legge ut de flatterende bildene av meg med store kinn, men blogg.no vil ikke ha mobilbilder, tydeligvis….

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *