Skamløs

Categories H bok

“For meg er det viktig å kunne snakke høyt om dette og samtidig være stolt av min flerkulturelle bakgrunn og kulturen foreldrene mine kommer fra. Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at det er en motsetning.”

 

"Skamløs" av Amina BileBoktittel: Skamløs

 

Forfatter: Amina Bile, Sofia Nesrine Srour, Nancy Herz.

 

Innhold: “Skamløs” er et skjeldsord som blir brukt mot jenter i lukkede, minoritetsmiljøer fordi de opptrer på et måte som andre ikke ser på som “passende.” Boka er full av historier fra jenter som er utsatt for negativ sosial kontroll.

 

Min mening: Spennende å lære mer om minoritetsungdom, og hvordan de opplever å vokse opp i Norge. En viktig bok som tar opp mange tidsaktuelle tema!

BildeKilde

Terningkast: 5. En god idè å lese for alle som er, eller arbeider med barn og unge.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *