Prosjekt: sy opp stofflageret

Categories A Hobby

Jeg innrømmer det, jeg er stoffavhengig.

Noe som har resultert i to fulle Kallax-hyller fra ikea med rullete stofflengder (de tar mindre plass rullet, må vite). Så jeg prøver jo stadig å minke litt ned på lageret. Altså bruke litt mer enn jeg kjøper. Ikke at det har hatt stor suksess enda, men jeg prøver.

 

Nå er vi godt i gang med 2020, og jeg kan med glede meddele at jeg ikke har kjøpt noe stoff enda, men har sydd hele 15 og et halvt plagg. (Det siste er ikke helt ferdig). Jeg vil prøve å klare minst 20 plagg før jeg kjøper mer stoff… Det som er litt trist (haha) er at jeg er tom for merinoull. Så det må jeg jo bare få kjøpt inn igjen snart; det er ingenting annet som er så deilig, og praktisk til babyklær nå på vinteren…

 

Jeg har i hvert fall klart å sy (nesten) tre stoffer ut av stoffhylla med disse syprosjektene. Her ser dere hva jeg sydde av det rosa prikkestoffet! Dette fikk jeg til jul, og tenkte at jeg må bare bruke det sukkersøte stoffet nå, for det passer så godt mens Miriam er liten.  Jeg startet med en body i str. 80, og siden jeg så at det var så mye stoff igjen, laget jeg en lik i str. 62 som jeg kan gi i gave, eller selge.  

 

Mønstreret til bodyene ovenfor er Indiebody i fra Heilt Spesiell. Etterpå ville jeg utfordre meg selv litt mer, og sydde derfor en Collar body fra samme bok, et mønster jeg aldri har brukt før. Så stolt av at jeg fikk til kragen og knappestolpen så fint! Men litt mer arbeid var det jo…

 

Av restene fikk jeg til to smikker og to luer. Samtidig laget jeg opp restene av regnbue-stoffet som har ligget i stoffhylla (altfor) lenge.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *