Hverdag, babyshower og oppbygging til ferie

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg har sikkert skrevet det mange ganger før; at jeg har et fantastisk år på gang! Ikke bare kan jeg ha en jobb jeg liker, en skjønn nesten-toåring som stadig får meg til å smile, og en hel del fine folk rundt meg. Men det er altså bare en ekstra deilig bonus at jeg i år har fri (les: studiedager) to dager i uka. Det holder mesteparten av stresset ute, og migreneanfall har dermed blitt redusert fra ca 3 i måneden til vanlig, til 1-2 anfall/mnd. Etter eksamen neste uke skal de to fridagene nytes ekstra godt! Det føles som om jeg allerede er i gang med å bygge meg opp til sommerferie 😛

 

Coronaen har nok også gjort sitt til å dempe stresset i både samfunnet og folks hverdagsliv. Vi kan ikke løpe på allslags styremøter, avslutninger, og sosiale sammenkomster. Og det blir mer tid til å.. vel: ta det med ro. Men det er gammelt nytt. Jeg har nå tusen måter å aktivisere meg på, så jeg er ikke så mye i ro allikevel. I hvert fall så stresser jeg mindre, nå som mindre er planlagt og fast.

Men litt planlegging blir det nå allikevel: for eksempel en koselig babyshower for Bente i forrige uke. Vi rakk det kun noen dager før den lille prinsessa meldte sin ankomst 🙂

Nå er jeg  egentlig i gang med pensumlesing til eksamen neste uke, men det går sakte. Det frister mer å jobbe hos mamma, gjøre husarbeid, og jobbe i hagen. For ikke å snakke om å treffe venner eller henge med familien!

 

I kveld er jeg alene (for fjerde lørdag på rad.) Noe som egentlig er ganske kjedelig. Men hvis man ser lyst på det, er det positive sider også. Jeg kan få gjort ting jeg ellers ikke gjør. Og i kveld skal jeg bake en iskake, lik den på bildet under(mens jeg hører på lydbok). Den var så god at jeg måtte spørre om oppskriften. Tror den blir super til 17.mai – og siden det er iskake holder den også lenge etterpå, siden vi ikke kan ha mange nok gjester til å spise alt på en dag….

Hvis jeg får mer tid i kveld, blir det kanskje mer 17.mai-frokost-planlegging, album-laging, pensumlesing (tvilsomt), eller en vaskemaskin og to… For ikke å snakke om mer lydbok 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *