Høststrikk

Categories A Hobby

I år ser det ikke ut til at det blir noe veldig med strikking på meg. Men jeg liker alltid å ha et strikkeprosjekt eller flere på høsten. Et av målene for denne høsten, var å strikke en ny favorittlue til Miriam. For da hun ble født, fikk vi en strikket lue av naboen som satt utrolig godt på, og ble veldig mye brukt. Og så har jeg lurt så lenge på hvilket mønster det var. Til slutt mannet jeg meg opp, og spurte.  

Det viste seg å være Klompelompe sitt mønster, Gull-lue.

Siden jeg ikke er så nøye på å bruke riktig garn (og er litt gjerrig), brukte jeg et litt for tjukkt garn, og endte opp med en altfor stor lue. Da adopterte jeg raskt den selv, og begynte på en mindre en til M. Dette er et kjappt, enkelt og anbefalt mønster! Kjempefin gave til nye verdensborgere 🙂

Disse kommer nok til å bli mye brukt i vinter 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *