Hjemmesydd veske

Categories A Hobby

Jeg har lenge hatt lyst til å sy meg en skikkelig veske. Jeg har jo sydd vesker flere ganger før, men aldri etter kjøpe-mønster, så de har vært relativt enkle konstruksjoner. Jeg ble inspirert av bl.a. instagrammen til SyddAvUrk. som har sydd mange nydelige vesker.

Og da jeg fikk tak i det flotte mønsteret Boronia bowler bag fra Blue Calla, var jeg i gang! Jeg hadde epay-shoppet inn det aller meste jeg trengte av småting over tid. Det er mange småting man trenger til et sånt prosjekt! Jeg regnet ut at den ville kommet på 4-600kr hvis jeg skulle kjøpe alt utstyret nytt. Men nå trengte jeg bare å kjøpe inn litt småting, som den lange glidelåsen og skumplata som skal være inni.

Stoffet på utsiden er fra IKEA: et jeg kjøpte for lenge siden, men ikke har visst hva jeg skal bruke til. Den svarte skaien fikk jeg en gang av tante: det skulle kastes! Og inni har jeg brukt rester av et stoff fra gamle gardiner.
Inni har veska to stikklommer, en glidelåslomme og det store rommet i midten.

 

Jeg improviserte også litt, og brukte noe plastsøppel jeg fant i kjelleren til å stive av bunnen i veska, i stedet for å kjøpe dyr peltex. Jeg brukte mangfoldige timer på dette prosjektet, men det er enorm mestring å få det til! Så absolutt ikke umulig at jeg syr flere i fremtiden. (Hvis jeg ikke hadde babyen nå, hadde det kanskje blitt storproduksjon!)

Enda mangler det litt før veska er helt ferdig. Den skal ha et håndtak på hver side, men jeg venter på noen nagler fra ebay som jeg skal bruke til å feste dem. I mellomtiden fant jeg ut at den er fullt brukbar med bare skulderstropp 🙂 Så nå er bare problemet at jeg aldri går ut på noe lenger 😛

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hjemmesydd veske

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *