Hageprosjekter i år

Categories C Hus, hjem og hage

Her kommer noen av de store prosjektene i hagen i år – som Thomas har jobbet med. Jeg er virkelig stolt over hvor mye vi har fått til med lite ressurser (både lite penger og skrantende helse) 🙂

  1. Muren.
    I fjor startet Thomas på denne muren, men siden ryggen kranglet, ble den ikke helt ferdig. Da var det veldig deilig å få den ferdig i år 🙂 🙂

 

2. Vedskur.
Årets første prosjekt i hagen i vår var vedskjul. Her er det plass til omtrent to favner ved. Skuret er bygget av paller og demonterte paller, pluss taket som vi fikk fra svigerfar. Så kun utgifter til skruer, der altså 🙂

 

 

 

3. Lekehytte.
Med to kasser som utgangspunkt, og igjen utstyrt med en haug av paller, fikk Thomas bygget en lekehytte til Miriam. Vi hadde en liten rest med gulv liggende, samt dørhåndtak og hengsler, og fikk også her bølgeblikk til taket av svigerfar. Med litt beis (som vi faktisk kjøpte) og malingsrester ble både inn- og utsiden fin 🙂

4. Brønnen

For to år siden oppdaget vi brønn-hullet i hagen, som også var ganske fullt av vann. Så jeg har gledet meg til å bygge en nydelig brønn her! Vi startet med masse stein, og brukte palle-planker til taket. Med en bøtte fra biltema, og gitter i bunnen som kan åpnes, er den både trygg og funksjonell. Vi har i tillegg lagt slange mot drivhuset, slik at vi etterhvert kan få tak i en pumpe som fikser vanninga i drivhuset. Men det har vi nok ikke råd til i år 🙂

 

 

 

 

5. Blomsterbed

Thomas fikk disse stokkene gratis, og startet på denne fine kanten opp mot plenen. Har ikke helt ferdig-bilde av dette enda, men her er blomsterbedet i den ene enden. Det fikk jeg akkurat plantet før vi reiste på ferie, men blomster fra drivhuset.

 

 

6. Hagedam

Det neste prosjektet vårt blir hagedam. Den ble påbegynt da mamma byttet duk i sin store dam, og fikk en del duk-biter til overs. Ingen penger brukt her heller, med andre ord 🙂 Akkurat som vi liker det!

 

Frosken ved brønnen har jeg jo kjøpt da… Klarte ikke å la være 🙂 🙂 Hva er din favoritt? Min er nok brønnen. Den har jeg gledet meg til lenge, og ble som jeg håpet!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *