Hagen i starten av juli

Categories C Hus, hjem og hage

Jeg ligger alltid litt på etterskudd med bilde-innleggene på bloggen. Så disse er et par uker gamle. Etter ferien blir det spennende å se hvor mye alt har vokst, og hvor mye mer som har begynt å blomstre.

I vasken ved inngangen har jeg ikke kjøpt noe i år. Lobeliaen frødde seg fra i fjor, og  blodbegeren fikk jeg spirer av en nabo.

I fjor fikk vi en masse hosta som et vennepar ville ha bort, og de har virkelig blitt store og flotte nå, med lilla blomster.

Jeg har plantet blomstereng i åkeren i år, og nå har den første valmuen begynt å blomstre. Er spent på hvilke andre farger jeg får!

Blåbærbuskene har blitt sprekkfulle av bær i år! Jeg har aldri sett så fine blåbærbusker før! Spesielt den ene (på bildet) er virkelig frodig. Gleder meg til å smake 🙂

Også i “rotebedet” har det begynt å komme seg. Blomstene har vokst såpass til at ugresset blir litt mindre fremtredende. Men neste år håper jeg å få til en finere ordning i hele dette bedet.

 

Sinnia fikk jeg en del spirer av John Kenneth (altså, min nevnte nabo). Veldig mange døde i vinduskarmen, men heldigvis fikk jeg til et par håndfuller av disse blomstene som jeg har fått skikkelig sansen for i år! Disse kommer jeg definitivt til å så selv neste år.

Rosene min (tror det er Heidetraum) er også i full blomst nå, og de er så flotte 🙂

Ninja pleier å sitte på sin faste vaktpost og speide utover hagen og veien nedenfor…

Ripsbuskene er også fullastet (i hvert fall de røde. De gule var det heller mindre på).

 

I år har vi også skaffet oss noen nye roser. En rød klatrerose (That’s Jazz), en korallfarget og en rosa buskrose (Summer Song og Gertrude Jekyll). Nå skal hagen bli flott, altså! Ser for meg en frodig, spennende engelsk cottage garden med mange små rom, koselige stier og hjørner. Gleder meg til å sette tankene mer ut i livet 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *