Hagen i slutten av juni

Categories C Hus, hjem og hage

Det er mange fine stunder og motiver i hagen for tida. Denne salvien er utrolig fin! Den hadde jeg i fjor, og måtte bare ha den igjen. Den står sammen med oregano og grønnkål, og en blodbeger som skal klatre oppover. En artig kombo!

Petuniaen jeg har sådd selv, har blitt stor og bugner av digre blomster! Disse er altså så nydelige! Jeg har dem også i bedet og verandakassene 🙂

Gudeblomst i staudebedet. Denne blir større for hvert år.

Akeleiene vokser “vilt” i hagen, både i staudebedet, busker og gress. De er i mange ulike farger, og skaper liv og røre i hagen.

Sinnia har begynt å blomstre i rosa, oransje og gult. Det er første året jeg har dem, men er positivt overrasket over hvor fine de er!

Irisen blomstret for et par uker siden. Dessverre var det ingen av de andre sortene som ville blomstre i år (jeg har 3 eller 4 ulike)

Riddersporen er en av mine favorittstauder. Den kommer år etter år, er utrolig fin i buketter, og blir bare større og større.

Enda har vi mye sommer igjen, og jeg gleder meg veldig til fortsettelsen 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *