hagen i slutten av aug

Categories C Hus, hjem og hage

I august var det enda mye fint i hagen. Her er noen bilder fra verandaen hvor jeg har samlet alt av urter. I symaskinen vokser en ivrig blodbegerplante som ble akkurat slik jeg håpte på da jeg satte den der.

 

I drivhuset har det vært en sykdom eller noe, så en del av plantene ble stygge. Skjønner ikke helt hva det var (tror ikke det er spinnmidd, som i fjor, men kan ikke se noen andre dyr heller…) Utenfor drivhuset hadde jeg plantet noen solsikker, og de har det blitt mye glede ut av! De står faktisk enda å blomstrer i skrivende stund – godt uti september!

 

I August fikk vi mange deilige plommer og ca en kilo blåbær på de to små buskene. Blåbærene er enda ikke helt spist opp, de blir ikke modne samtidig. 

I blomsterbedene står det sommerridderspore, ringblomst og sinnia og blomstrer lykkelig.

Og i staudebedet er det den rosa solhatten som er stjerna. Jeg liker den så godt, at jeg kjøpte en oransje-rød en også! Så har jeg dobbel glede utover høsten i fremtiden 🙂 (Den nye ser litt tufs ut enda, da)…

 

En kjempeverbena er omtrent like høy som meg, og skaper også stemning i bedet, for ikke å snakke om et fint sted for bier og sommerfugler å lande. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *