Hageglimt fra begynnelsen av August

Categories C Hus, hjem og hage

August nærmer seg slutten, og her har jeg samlet litt bilder fra hagen i det siste. Miriam har kost seg masse i hagen i det siste. Det er stadig noe digg å finne. En lang stund var det ripsbuskene hun løp til hver gang vi gikk ut.

 

Og ettersom ripsbusken ble oppspist (av både M og trosten), gikk hun over til bringebær. Nå er det nokså tomt i bringebærbuskene også, og vi har gått over til sukkererter.

Rosene blomstrer villig nede ved innkjærsele. Jeg tror dette er Heidetraum – i hvert fall en rosa, riktblomstrende bunndekkende rose.

 

De to neste bildene viser klematis. De har vært veldig fine i år, selv om jeg enda skulle ønske at de ville vokse seg enda større.

Det er et bed som jeg virkelig ikke har fått kontroll på i år. Jeg sådde honningurt i håp om at det skulle kvele ugresset, men det ble dessverre ikke nok av dem. Allikevel har det vært noen fine blomster her. På bildet under ser du en honningurt med hagesplittblomst i bakgrunnen. Begge er selvsådde.

 

Litt usikker på hva slags blomst dette er, men det var noe jeg fikk av mamma, som hun hadde sådd i år.

 

Thomas laget en liten pinnemann som har flyttet inn i staudebedet. Her ser du den med en rosa høstfloks i bakgrunnen. Den er nyinnkjøpt i år.

 

I drivhuset er det fullt av cherrytomater, noen få agurker, en stor maisplante, og litt av hvert…

 

I vasken rett utenfor huset er det full blomstring. Den oransje nemesiaen kjøpte jeg tidlig i sommer, og nå har den fått selskap av masse som har frødd seg fra i fjor: lobelia og hagesplittblomst i ulike farger.

Sommeren går mot slutten, men det er enda et par gleder i vente i hagen min. Håper vi får en fin sensommer også!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *