Gjøre ingenting

Categories tanker, tro og filosofi

“Å gjøre ingenting er meget vanskelig. Man vet aldri når man er helt ferdig.”

(L. Nielsen i boka “dagens konfekt”)

 

Et litt morsomt sitat, men det fikk meg også til å tenke. For jeg er veldig dårlig til å gjøre ingenting. Jeg er ekspert på multitasking. Og det kan nok skape unødvendig stress i hverdagen. Men samtidig. Finnes det virkelig noe slikt som å gjøre ingenting? Jeg tenker at man fort gjør et eller annet! Ser på skyene (eller en skjerm), planlegger en event, irriterer seg over noe som skjedde, eller bekymrer seg for noe som ikke har skjedd. Jeg tror det er nesten umulig å faktisk gjøre (og tenke på) ingenting. Men så tror jeg allikevel at det har litt for seg. Å av og til la tankene flyte fritt. Og kjenne litt på at man ikke har noen gjøremål som skal krysses av, men heller kan gjøre akkurat det man ønsker i det øyeblikket. Så om det er å gjøre ingenting, skal jeg la meg inspirere av både L Nielsen, og sangen til Freddy Kalas.

 

 

Beklager feriestemningen. Men jeg har startet i permisjon. Og dessuten tror jeg vi alle har godt av å gjøre litt “ingenting” på tross av at det skjer masse rundt. Så min oppfordring til deg med et travelt liv, er å sette av en time eller to til “ingenting” når du planlegger morgendagen.

Kan du klare det? 🙂

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *