Den tomme stolen

Categories H bok

“But who could bear to know which stars were already dead, she thought, blinking up at the night sky; could anybody stand to know that they all were?”

Den tomme stolen

 

Boktittel: Den tomme stolen

 

Forfatter: J. K. Rowling

 

Innhold: Den lille bygda Pagford er full av originaler. Noen er opptatt av sosial status og makt, andre av å bare overleve hverdagen små og store problemer. Men da det blir en tom stol – en ledig plass – i bystyret, settes en serie med hendelser i gang for både store og små i de tilsyneslatende fredfulle gatene.

 

Min mening: I begynnelsen var boka litt merkelig og karakterene mildt underholdende. Etterhvert blir (de aller fleste) karakterene skuffende, på den måten at jeg slutter å like dem, og boka blir mer og mer frustrerende, men samtidig gjør dette meg mer interessert. Fordommer, kjedsomhet og ondsinnethet gjør folket i Pagford til de mest usympatiske jeg har lest om på lenge, og boka får frem både sinne og sorg i meg…

BildeKilde

Terningkast: 4. En veldig annerledes bok. Milevis unna den følelsen jeg får når jeg leser Harry Potter. Men jeg kan ikke si at den er dårlig heller. Bare utrolig irriterende…

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *