Den siste jenta

Categories H bok

“Historien om mitt fangenskap, og min kamp mot den islamske staten.”

"Den siste jenta - historien om mitt fangenskap og min kamp mot Den islamske staten" av Nadia Murad

 

Boktittel: Den siste jenta

 

Forfatter: Nadia Murad

 

Innhold: Nadia og familien hennes er Jesidier, og bor i en liten landsby i Irak da ISIS-krigere inntar landsbyen, dreper alle menn, og tar kvinnene til fange. Dette er hennes historie om tiden med fred, og tiden med daglig tortur før hun endelig blir fri. Murad vant også Nobels Fredspris i 2018.

 

Min mening: En grusom historie man vil, men ikke kan glemme. Samtidig gav den meg mye innsikt inn i IS, og deler av konfliktene i midtøsten.

BildeKilde

Terningkast: 5 En sann historie du bør få med deg! Jeg anbefaler også Jeg er Malala, som minnet meg litt om denne.

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *