Bøker i mars

Categories H bok

Her kommer anmeldelsene fra bøker lest i mars (lovlig seint, jeg vet). Det ble 10 bøker, og jeg har snart lest like mange i april allerede. Men de kommer litt (eller mye) senere 🙂

  1. Solsøsteren – Lucinda Riley. Den sjette boka om de syv søstre. Verken bedre eller verre enn de andre. Men jeg gleder meg veldig til den siste, som er den ukjente søsteren! Karakter: 4
  2. Letters to the church – Francis Chan. En super bok som alle kristne vil ha glede av! Den handler om hvordan “kirke” bør være noe grensesprengende, levende og villt. ikke trygt, kjedelig og forutsigbart. Og hva som mangler for at vi skal komme dit. Karakter: 6                                                         Letters to the ChurchBildeKilde
  3. Keeperen og havet – Maria Parr. Som den første boka om Trille og Lena (Vaffelhjarte) var denne flott skrevet! En herlig barnebok som passer godt for voksne også! Karakter: 5
  4. Gutta i trehuset med 13 etasjer – Andy Griffiths. En artig barnebok som en elev anbefalte. Lettlest og vilt kreativ. Men litt for merkelig for min smak 🙂 Karakter: 3
  5. Stillheten etterpå – Helene Uri. En veldig nervepirrende, klein og spesiell bok om en klasse hvor ting gikk litt over styr. Karakter: 5
  6. Alt er mitt – Ruth Lillegraven. En spennende bok om et sammensatt ekteskap hvor begge har bagasje. Spenning/thriller.  Karakter: 5.
  7. How to be rich – Andy Stanley. En utrolig viktig bok som er veldig godt skrevet, veldig aktuell for oss alle (spesielt kristne), og ja: veldig bra! Karakter: 6.      How to Be Rich: It's Not What You Have. It's What You Do With What You Have.Bildekilde
  8. Kunsten å være den man er – Jan-Phillipp Sendker. Jeg elsket den første boka i serien, og denne var også fin. Med et burmesisk bakteppe blir vi kjent med flerkulturelle Julia som prøver å finne seg selv mellom det travle livet i new york og den rolige freden hos broren i Burma. Med innslag av overtro og “ånder” er den ikke realistisk, men en fin historie. Karakter: 4. 
  9. Steinvokteren (Amuletten) – Kazu Kibuishi. En barnebok (illustrert roman) med flotte tegninger. Denne stod på pensumlista. Helt grei lesning, spesielt for barn som ikke er veldig glad i å lese. Karakter: 4
  10. Night Light (Restoration) – Terri Blackstock. Andre boka i serien om en familie som prøver å klare seg etter at all teknologi har sluttet å fungere. Godt skrevet, god moral, og spennende bøker som jeg gjerne anbefaler! Karakter: 5

Night Light (Restoration, #2)BildeKilde

Jeg leser mye for tida – både på lydbok og papir. Nyter det! Nå er jeg ferdig med alt av pensum, så det er litt deilig! Kanskje blir det enda mer tid til koselesing nå 🙂

Noen som har en bok å anbefale?

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *