Bøker i mars

Categories H bok

Her kommer anmeldelsene fra bøker lest i Mars. Det ble 4 bøker (1 lydbok).

  1. Arvingene og den tvilsomme onkelen – Gareth P.Jones. De morderiske tvillingene har roet seg ned og lever i fred, men plutselig begynner mystiske uhell å skje igjen på den gamle herregården. Og hvem er den nye onkelen som har dukket opp? Ikke like god som den første i serien, men grei underholdning 🙂 Passer godt for elever på mellomtrinnet. Karakter: 4
  2. How happiness happens – Max Lucado. Jeg hørte boka som lydbok, og helt ærlig fikk jeg ikke så mye ut av den. Kanskje er den bedre på papir, eller kanskje var dette bare ikke budskapet jeg trengte? (Jeg er jo stort sett fornøyd med livet :)). Men for all del: en fin bok av en fin forfatter. Karakter: 3
  3. Ta meg tilbake – B.P.Paris. Enda en bok jeg leste fordi jeg har likt andre av samme forfatter, og enda en bok som ikke imponerte. Den er en helt grei og nokså spennende thiller/drama om en forsvunnet kvinne (er hun kidnappet eller hevngjerrig??). Men ikke mer enn Karakter: 4. 
  4. Ni vilt fremmede – Liane Moriarty. Vi følger samme tema: forfattere jeg har likt før. Men denne boka var faktisk et friskt pust! På tross av at den er på over 500sider(!) fløy den unna, og jeg leste den ut på tre dager! Ni fremmede møtes på et velværehotell hvor de håper på å bli bedre mennesker. Det skal i hvert fall sies at de blir forandret av alt det rare som skjer der! Etter å ha lest boka er jeg litt spent på serien de har laget ut fra den… Karakter: 6

Etter å ha lest 13 bøker i februar, ble det lite her. Men jeg brukte en del tid på å fullføre nr 2 og å komme skikkelig i gang med nr 3. Allikevel er jeg enda i rute til å klare å lese 100 bøker i år også. Så jeg har ikke begynt å velge enklere bøker helt enda 🙂 Gleder meg til leseopplevelsene jeg vil få i løpet av april- uansett om det blir få eller mange…

Ni vilt fremmedeBildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *