Bøker i februar

Categories H bok

Her kommer anmeldelsene fra bøker lest i februar:

  1. Loving Jesus – Mother Teresa. Spennende å lære mer om dette store forbildet! Men den gled litt sammen med boka “no greater love” som jeg lyttet til i Januar.  Karakter: 3
  2. Følelseshåndtering og relasjonsbygging i skolen – Øyvind Fallmyr. Denne boka har tatt meg nesten et år å lese på jobb. Den var lærerik og interessant, men litt tung. Absolutt verdt å lese i forhold til konfkliktløsning og hvordan takle elevers følelser. Dette er en fin måte å kommunisere med elever på.  Karakter: 5
  3. Ektemannens Hemmelighet – Liane Moriarty. En Veldig spennende bok som er lettlest og litt annerledes. Fikk meg til å ville lese mer av denne forfatteren. Karakter: 5
  4. Last Light – Terri Blackstock. En kristen bok om en skremmende krisesituasjon i verden. Veldig godt skrevet! Jeg kommer til å lese videre i denne serien etterhvert… Karakter: 5
  5. Tonje Glimmerdal – Maria Parr. Etter skammerbøkene er Maria Parrs bøker de første jeg har likt på nynorsk. Jeg hadde lite forventninger til denne (den kan vel ikke være like god som vaffelhjerte) Men ble helt imponert og glad av å lese den! Et artig fyrverkeri av en bok, men med dype undertoner som gjør den til en fryd å lese. Karakter: 6                                                                                                                 Tonje GlimmerdalBildeKilde
  6. How to listen so kids will talk and talk so kids will listen – Adele Faber.  Denne var egentlig godt i tråd med nr 2 på denne listen, men mye mer praktisk skrevet; den er full av eksempler og situasjoner om hvordan en kan snakke med barnet sitt. Jeg likte den veldig godt! En god bok å lese for alle foreldre, eller folk som jobber med barn. Karakter: 5
  7. Andromeda – Lars Mæhle. En helt grei bok om en fostergutt som får en ny start. Karakter: 3
  8. Store hvite løgner – Liane Moriarty. Vi følger en mødrene til en førsteklasse der noe går helt fryktelig galt. Det bygger seg opp til mobbing og drap, men hva er det egentlig som skjer under all sladderen? Hvis jeg falt for ektemannens hemmelighet, falt jeg enda mer for denne. Og den viser både noen veldig typiske og noen ganske merkelige familiesituasjoner, men alt på en troverdig måte.  Karakter: 6.                                                                                                                          Store hvite løgnerBildeKilde
  9. Present over perfect – Shauna Niequist. En bok om det å kutte ned å “kjas og mas” for å få en hverdag med overskudd, glede og tilstedeverelse. Forfatterens kristne tro skinner igjennom, og jeg likte boka godt. Karakter: 4

Det ble litt flere bøker i februar enn i januar. Kanskje fordi jeg omsider ble ferdig med den jeg leste på arbeid. Eller fordi de fleste er lydbøker. Men jeg liker å få lest mye! Allikevel prøver jeg å ikke gjør det til en konkurranse. Og jeg har nok ikke sjangs til å slå min egen rekord i år (som var 108 bøker på et år). Det er viktigere å kose seg med bøkene. Og nå er jeg såvidt i gang med litteraturdelen på studiet, og det er moro!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *