Allergisk mot søvnmangel

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg er veldig følsom for å få for lite søvn. Ofte kan jeg få migrene kun fordi jeg har vært oppe noen timer senere enn vanlig (rangle-straff), eller jeg blir syk etter en urolig natt. Jeg har alltid tenkt at jeg sov urolig fordi jeg var på vei til å bli syk, men nå lurer jeg på om det er motsatt. At det faktisk er mangelen på god søvn som bryter ned immunforsvaret, og gjør meg mottakelig for sykdom. Nå har det i hvert fall skjedd igjen; etter et par vanskelige netter med Miriam, kjente jeg klumpen i halsen igjen. Og i natt var det min tur til å ikke få sove…

Heldigvis hadde den ekstreme søvn-avhengigheten min (som gjør at jeg får en dårlig dag hvis jeg er våken en time om natta), en pause etter at jeg fikk Miriam. Alle hormonene i kroppen gjorde nok noe nytte for seg, for jeg har aldri tålt så godt å rangle som da. Men nå er jeg tilbake til normalt, og i dag får jeg tilbringe dagen hjemme med hodeverk og vondt i halsen 🙁

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *