Alene, for meg selv

Categories E Natur og Turer

Jeg kjente et økende behov da jeg la meg ned om kvelden og skulle sove. Kroppen, sjelen SKREK etter alenetid. Den skrek etter å få frisk luft uten tidsfrist og stress, og uten masse folk å ta hensyn til. Før jeg klarte å sovne, pønsket jeg ut en plan…

Neste morgen var jeg oppe klokka seks om morgenen, og straks ute av døra.

Det var så forfriskende å bare gå i sitt eget tempo, og vite at både Thomas og Miriam mest sannsynlig ville sove en god stund til, uten å savne meg.

Sola og fuglene var oppe for lenge siden, og vi koste oss i lag.

Også Ninja, da, så klart 🙂

Underveis var mange små overraskelser og oppmuntringer.

Så endte jeg opp på toppen av Knudknuten!  I frisk luft inntok jeg en deilig brødskive med kyllingsalat!

 

Så det er mitt beste tips til slitne småbarnsforeldre: Finn et tidspunkt der du ikke blir savnet (eller ringt ned), og stikk av! Aller helt ut i naturen 🙂

Det gjør underverker for psyken!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *