Livets opp- og nedturer på sosiale medier

Categories tanker, tro og filosofi

I det siste har det vært ganske tungt på grunn av et totalt uventet dødsfall i familien. Jeg synes det er litt vanskelig å balansere meg i hvor mye jeg skal skrive om slike ting. Jeg ønsker jo at bloggen skal være et positivt sted der jeg deler gode minner, kreativitet, og tips. Ikke et sted der jeg legger ut om sorg og problemer. Men samtidig vil jeg ikke at bloggen skal vise et “glansbilde” av meg selv – som aldri tar opp skyggesiden av ting. 

Nå er begravelsen over, og vi kan prøve å gå tilbake til normalen – selv om det føles helt forferdelig feil. Jeg har tenkt mye i det siste. På hvordan folk sørger forskjellig, og hvor lett det er å komme i alvorlige konflikter når man er såret. Når jeg sørger, har jeg en tendens til å drukne sorgen i andre ting: ikke alkohol og avhengigheter, men i lesing, mobilspill og serier. På denne tida har jeg spilt mye dune på mobilen, the sims på pcen, og snart sett gjennom to serier alene. 

Hvordan er du når du sørger?

Og hva deler du på sosiale medier om skyggesidene i livet? 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *