For tida kjenner jeg at det er mye som suger energien ut av meg. Mange dager finner jeg meg selv henslengt foran skjermen med alfor mye usunn snacks i magen og null interesse for å gjøre noe mer resten av kvelden. Hodeverken kommer krypende, og jeg vet ikke lenger om jeg “slapper av” fordi jeg har hodeverk, eller om jeg får hodeverk av måten jeg slapper av på… 

apple, bed, bedroom

I forigårs var jeg på bønnemøte, og jeg fikk en liten åpenbaring. Det er jo noe jeg har visst hele tiden. Men det er ikke nok å bare vite det i teorien: Hva jeg bruker tiden på har innvirkning! Selv når jeg er sliten, så har valgene mine konsekvenser. Jeg har mye brukt unnskyldningen at jeg skal slappe av før jeg blir sittende med 5 eposider Gilmore Girls. Men sannheten er at det tapper meg for energi! 

På samme tid har bibellesingen og tiden med Gud blitt redusert fra å være en halvtimes studie og jevnlige samtaler til å bli en kjapp gjennomlesning av “dagens andakt”på bibelappen. Da er det kanskje ikke så rart at jeg blir mindre “brennende;” Bibelen er jo som mat for oss! (Joh.6.35) Så nå skal jeg begynne å spise igjen. Ikke bare “kaste i meg.” Men ta meg tid til å nyte Guds Ord!

Person Lying on Black and Red Hammock Beside Mountain Under White Cloudy Sky during Daytime

Ordet som svirret rundt i hodet på meg under bønnemøtet var dette: 

“Don’t burn out; keep yourselves fueled and aflame.

Be alert servants of the Master, cheerfully expectant.

Don’t quit in hard times; pray all the harder.

Help needy Christians; be inventive in hospitality.”

 

Dette verset kommer til meg igjen og igjen! Det er Rom. 12.11 i The Message oversettelsen. Og jeg føler at det er Guds Ord direkte til meg i denne sesongen i livet mitt. Kanskje til og med hele livet mitt! Ord til oppmuntring, til mening, til inspirasjon! Ikke sånn inspirasjon du finner på pinterest som får deg til å tenke “skulle ønske det var meg”. Men sånn inspirasjon som får deg til å kjøpe masse påskeegg til flyktningene i bygda. Som får deg til å spre glede og kjærlighet til alle rundt deg! Som får det til å være “oppfinnsom i gjestfrihet!” Slik inspirasjon vil jeg ha 🙂 

Trees in Park

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *