Kan noen forklare kvisene mine?

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå forstår jeg ingenting. Jeg har vært sunn i nesten en uke, og her er resultatet:

Kviseutbrudd fra dag to til nå.

Vond hals fra dag tre.

Startende munnsår fra i går.

Det er som om kroppen min misliker å droppe godteriet! Jeg trodde først at kvisene bare av en “detox-det må ut av systemet-ting,” Men de er der enda. Og hele meg føles rar. Det eneste jeg har gjort, er å slutte å spise snop, kaker og chips. Det høres kanskje rart ut at kroppen reagerer så fort, men det er fordi jeg har virkelig vært ute å kjøre, og spiste usunne ting hver dag.  

Kan noen forklare dette for meg?

Jeg har imidlertid lov til å spise alt èn dag i uka, og det skal jeg gjøre på søndag denne uka, for da har jeg bursdag 🙂 Så er planen å holde dette i en uke til. Så får jeg se om “helsa tillater at jeg fortsetter” ;P

 

Jeg farget forresten håret forrige helg! Har ikke tatt bilde av kvisetrynet, så da ble illustrasjonen heller ny-hårfarge-bildet 🙂 

3 kommentarer

3 thoughts on “Kan noen forklare kvisene mine?

  1. tilbaketreknings symptomer på sukker kan vare flere uker. Spørs hvor mye forskjell det er snakk om. Uansett så skal det i teorien bli gradvis bedre om det er tilbaketreknings symptomer. Om det blir verre, spør en lege. Symptomene dine ligner vel også influensa, så kanskje det er noe annet på vei.

  2. Anonym: Ja, det er nok en forkjølelse… Men jeg trodde liksom at å spise sunnere skulle styrke immunforsvaret, ikke svekke det 😛

  3. hey!
    tror ikke ting kommer sånn rett over natta. det blir nok en gradvis endring, og kanskje kan du finne andre medvirkende årsaker også og nye ting som hjelper. å være “sunn” i nesten en uke er jo en start, men ville nok prøvd det ut i noen måneder før jeg forventet gode resultater. kroppen trenger tid til å omstille seg og tilpasse seg forandringen du har gjort.
    forsåvidt kan jo kviseutbrudd ha mange flere årsaker enn at du ikke har spist godteri de siste dagene. hormoner er jo en forklaring, og det kan godt være at det har ligget å ‘ventet’ og så kom det bare nå – uavhengig om du har spiser sunt eller ikke.
    uansett, lykke til videre! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *