Modig

Categories F Lærerlivet

Modig en en serie som ligger ute på NRKsuper. Den består av 7 korte episoder som hver handler om ulike flyktninger. Jeg mener at dette er en utrolig viktig serie. Siden jeg jobber en del med flyktninger i skolen, ser jeg hvor viktig det er med forståelse og aksept for at noen er litt annerledes. Og jeg tror at denne serien kan hjelpe med å gi det, til både store og små, 

I den første episoden sier Tsegay “Hvis jeg var i Eritrea nå, hadde jeg sikkert blitt til en barnesoldat. Jeg er mye tryggere her, og kan være meg selv. Og være litt rar og crazy, 

Jasmina sier i episode fem “det jeg ønsker meg aller mest i fremtiden er at det skal bli bedre venneforhold i fremtiden mellom muslimer og kristne.” Det er tankevekkende, rørende og en viktig dokumentar. 

Se serien HER. Hver episode varer bare i omtrent 15 minutter. 

Bilderesultat for modig nrk super

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *