Training tomorrow’s leaders

Categories H bok

“Understanding descipleship and the times leaders live in.”

 

Boktittel: Training tomorrow’s leaders

Bilderesultat for training tomorrow's leaders book

Forfatter: Scott Wilson

 

Innhold: Å trene ledere er et viktig tema i kirkesammenheng, så vel som i næringslivet. Wilson setter fokus på ledertrening som coaching, og at man bør gå mer og mer bort fra den tradisjonelle “kurs-“modellen. 

Min mening: Boka var litt tung og rotete å lese til tider. Jeg likte den ganske godt i begynnelsen, men den siste halvdelen av boka er veldig rettet mot pastorer og kirkledere (=lite relevant for meg). Kapittel 4 om oppmuntring var veldig bra. Boka har noen eksempler og illustrasjoner, men på det jevne skulle jeg ønske den var hakket mer praktisk og anvendelig.  

 

Terningkast: 4, nyttig, men tung. 

Jeg har blitt veldig interessert og fascinert av coaching de siste årene. Nå har jeg blitt coachet i halvannet år, og coacher selv 3 jenter i menigheten. Og det er en utrolig styrke i å ha noen som holder deg ansvarlig for målene du setter deg, og som hjelper deg til å nå et større potensiale 🙂 Så om noen har andre bøker å anbefale – bring it on!

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *