Maledag

Categories A Hobby

Jeg liker jo egentlig veldig godt å male. Men når skal man egentlig få tid til sånt, da? 

På søndager, viser det seg… En god anledning kom da jeg og Andrea kjøpte fargepigment-pulver i Marokko. Men det tok allikevel måneder før vi somlet oss til å teste dem ut! 

Resultatet var overraskende gøy! Litt vanskelig å blande brunt og svart, men veldig lærerikt og prøve! Dessuten har jeg øvd meg altfor lite med vannmaling (slik som akvarell) i forhold til f.eks. akryl og olje, så det var gøy å eksperimentere litt! 

Først prøvde jeg å male en papegøye. Det er noe med proporsjonene til kroppen som ikke stemmer helt, men jeg er veldig fornøyd med ansiktet! 

 

Det andre bildet mitt var ikke planlagt, men spontant, lekent, impulsivt og gøy. Det ble ikke et bilde jeg skal henge på veggen akkurat, men det er fullt av umiddelbar fantasi, utprøving og kreativitet. Noen ganger må man gi seg selv anledning til å lage noe som ikke skal være fint

 

Andrea fikk også fullført to malerier, og vi var begge enige om at dette må vi gjøre flere ganger!

Anbefaler alle andre til å ta seg tid i hverdagen til noe så “barnslig” som å male litt. Gjerne uten mål og mening, bare for å være. 

Liker du å male eller å være kreativ på andre måter…?

2 kommentarer

2 thoughts on “Maledag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *