Litt fra London

Categories G Reise og ferie

Jeg elsker å reise! Og selv om dette ble fjerde gangen min i London, er det alltid noe forfriskende med å komme seg litt ut av hverdagsrutinen og synene hjemme. 

Det var jo ikke egentlig planen å reise til London igjen så snart (var der i oktober i fjor), men så fikk jeg nyss om Hillsong Conference. Og så skjønte jeg at jeg faktisk hadde mulighet til å reise! Og så bare bestilte vi!

Men jeg har aldri opplevd en tur der så mye “gikk galt”. Først hadde vi ikke bestilt bagasje på den første flygningen (1500kr ekstra!!). Vi bestilte turen èn dag lenger enn vi egentlig hadde tenkt (hvordan går det an når vi er tre stykker som bestiller!?). Ei av de som skulle reise, ombestemte seg pga. terrorhandlingene tidligere i sommer, så da var vi bare 3 på tur, med fire billetter (men fikk heldigvis Linda til å steppe inn på en ukes varsel eller noe). Og sist, men surest: Thomas hadde med seg feil pass (et som var gyldig, men meldt savnet). Vi har enda ikke funnet det “nye” passet hans. Han fikk ikke reise, så stakkaren måtte bare kjøre hjem igjen. Og jeg må innrømme at turen ble litt mindre vellykket for meg også, på grunn av det… 

 

Det ble frokoster på cafe (ca 70kr) og frokoster fra Lidl (ca 7 kroner). God stemning, fint vær. 

 

I gatene er det alltid liv. “Alle” er jo innom oxford street når de er i London. Men jeg vil også anbefale Peckham. Det er et spennende, flerkulturelt område med en del billige butikker, mindre turister, og sjarm. Men kanskje ikke det tryggeste området på nattestid…

Vi var også innom noen av de vanlige “sights’ene,” men siden alle hadde vært i London før, trengte vi ikke ta hele regla på nytt… Her er Trafalgar Square. Ungne var helt ville etter Pikachu!

Jeg var for første gang innom Hamleys, og ble som et barn med èn gang! Det var som å lese Charlie og sjokoladefabrikken igjen! Verden ble full av magi: Magiske, selvlysende ballonger, flyvende feer, og alle regnbuens farger i yrende liv! 

Det ble en del tid til Shopping, og noe sightseeing, Men det som var hovedpoenget med turen, kommer i  neste Londoninnlegg! 🙂

4 kommentarer

4 thoughts on “Litt fra London

  1. Danian. Gutteblogger:
    Ja, er kristen. Hillsong var helt fantastisk 🙂 Det er virkelig bra å være på møte med SÅ mange folk som vil det samme! Anbefaler deg å melde deg på Hillsong Conference 2018! Men ellers så er det jo kommet Hillsong i norge også nå, så du kan jo reise på det i første omgang 🙂
    For meg var det alltid en drøm å gå på Hillsong sin bibelskole i Australia! Så det kan du jo vurdere om du har lyst. Har flere venner som har gått der; tror det er veldig bra!
    Joda, ble en god tur. Hillsong var absolutt høydepunktet 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *