Hageglimt #3

Categories C Hus, hjem og hage

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli et sånt hagemenneske! Selv om jeg er oppdradd på planteskolen “med morsmelka” har jeg aldri hatt interesse for annet enn å tjene penger på sommerjobb. Men plutselig da jeg fikk egen hage, har interessen vokst enormt! 

Det er så moro å se at det man har plantet vokser seg stort og fint! Og det aller beste er de tingene man kan få nytte av. For eksempel har jeg nypoteter uti hagen som blomstrer nå! Dekorativt, og absolutt smakfullt! (har ikke begynt å høste helt enda, men de begynner å bli store og fine!

 

 

Det lille epletreet Thomas fikk til bursdagen i år har hele to epler! 

 

Den lille jorbærhagen produserer to til fem jordbær daglig. En koselig ting å gå å plukke. Til og med Ninja har lært seg å plukke jordbær selv!

 

En side-effect av å ha fått valp, er å stå opp grytidlig for å lufte henne. Så dette bildet ble tatt i halv sekstida en morgen, rett før soloppgang…

Vi har også fått laget staudebed i år, og det er kjempegøy! Det begynner å se riktig flott ut nå. Skal få tatt mer oversiktsbilder etterhvert.. Men dette er en av favoritt-staudene akkurat nå 🙂

Ninja elsker hagen, og holder seg (heldigvis) på området selv om hun er løs. Det er praktisk!

Også har vi roser. DET blir det nok mer av neste år. Nå har vi fått noen bunndekkeroser, men etterhvert drømmer jeg om svære, bugnende engelske buskroser som lager bortgjemte sittesteder i hagen. Nåja. Det blir ikke i år i hvert fall 🙂 

4 kommentarer

4 thoughts on “Hageglimt #3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *