Syprosjekter og sypause

Categories A Hobby

Da Ninja flyttet inn i familien,ble det en liten sypause her i huset. Jeg har liksom nok med å lufte hunden hvert tiende minutt (nesten), og trene på allemulige ting. 

Men jeg har egentlig sydd veldig mye i juli. En del prosjekter er ferdigstilt, noen er halvferdige, og noen er bare planlagt. Håper jeg får til noe mer sying i de neste dagene…

Jeg er heldig og har klart å “smitte” noen venner med sygalskapen. Det er veldig moro å sy sammen! På bildet ovenfor har Ida sydd sitt første skjørt, og et matchende putetrekk! 

Bildet under viser halvparten av en kjole jeg har sydd ferdig for lenge siden, men aldri har tatt noen bilder av, så den har ikke havnet på bloggen enda. Ting tar tid! 

Jeg har også prøvd meg litt på stofftrykk igjen med tekstilmaling og sjablong fra Stoff og Stil. Det er artig å  prøve seg! Ugla under ble til en trenings-t-skjorte til slutt.

 

Denne t-skjorta har jeg ikke sydd enda. Men er såvidt jeg har nok stoff, så får se hva det blir til 😛 Jeg ble ikkehelt fornøyd med trykket, så jeg brukte den like godt til å eksperimentere litt på. Og da ble det ikke såå ille. Kanskje jeg til og med limer på noen diamanter for å få enda mer “space-feeling” på den…? Den skal jo uansett bare brukes til trening og turer, har jeg tenkt…

 

Jeg har også prøvd meg litt på pannebånd. Jeg tenkte at det må jo være det enkleste i verden. Men det tok et par forsøk (og en oppskrift) til før jeg perfeksjonerte fremgangsmåten. Men fint å lage av mindre jersey-biter! Da får man brukt opp noe rester 🙂

Fremover planlegger jeg å sy ferdig den ugle t-skjorta, sy en hettegenser til meg selv (den gleder jeg meg til!), og hvis jeg tør; en blazer. Men er skummelt å begynne på et vanskelig prosjekt!! 

Har du noen prosjekter?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *