Sydd blomstrete bluse av rester

Categories A Hobby

Kjekt å få brukt opp noe av dette fine blomstrete stoffet som jeg kjøpte for en del år siden i Oslo. Her har jeg klippet alle delene. Jeg pleier alltid å klippe alt før jeg starter å sy…

En slik bluse kan du for eksempel lage av gamle gardiner, et dynetrekk, eller noen store klær du finner på fretex. 

 

Det var enkelt å feste alle delene til hverandre, men så kom kantingen. Det var over snittet knotete etter min mening… Måtte tilkalle litt hjelp. Men det ble ferdig til slutt!


Hva synes du? 🙂 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Sydd blomstrete bluse av rester

  1. Kjempe flott søm 🙂 Ble kjempe fin til deg, Ingrid. Personlig er jeg ikke så glad i blomstrete klær, tapeter og sånn, men beundrer deg bare for hvor flink du er. Var dette et bomullstoff? Jersey?
    Hvordan var det å sy? Hvordan tegner du på stoffet og klipper delene ut?

  2. fjellgeitbundingen: Det er et fast stoff. Er litt usikker på om det er ren bomull: kjennes mer som en miks med noe kunstig… Kjøpte det på marked, så vet ikke helt 😉
    Jeg pleier ikke å tegne på stoffet, jeg bare legger mønsterbiten oppå, legger noe tungt på toppen slik at det ikke flytter seg (et kubbelys, kamera mitt, eller mønstervekter, alt etter som), og så enten klipper jeg, eller skjærer med skjærekniv. Har brukt mer og mer kniv, fordi saks fort blir litt unøyaktig…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *