Den nye dietten jeg følger…

Categories S Mat

Jeg har startet på en ny diett. Jeg har funnet den opp selv (delvis med hjelp fra Thomas). Vi kaller den “leve-uten-kjøkken-dietten.” Den er egentlig ganske enkel å følge, både fordi du trenger få varer, og fordi du ikke trenger et kjøkken (Men noen av rettene krever mikro, vannkoker, eller toastjern). Du vil spare tid, muligens penger, og masse, masse arbeid. Så hvis du er i samme båt, eller bare har lyst til å prøve nok en meningsløs diett; her er det du har lov til å spise:

FROKOST/LUNSJ

1. Brødskive. Dette er et punkt som jeg strever litt med, men jeg har faktisk forsonet meg litt med tanken. Det er kjedelig. Det er vanlig. Men det er tilgjengelig, enkelt, og kjappt. Pålegg kan så klart varieres, men jeg tror jeg er skadet fra barndomen eller noe, for jeg liker nesten ingenting lenger. Et godt tips for å overleve punkt 1, er punkt 2. 

2. Toast. Toastjernet har reddet oss flere dager fra fortvilelsen. Brødskive blir med en gang noe mer en brødskive. Frokost blir med en gang noe som faktisk kan tvinges ned (som nevnt har jeg et anstrengt forhold til frokost). 

3. Mitt tredje frokost-alternativ er proteinshake. Det metter ikke like mye, men det er utrolig enkelt og greit å hive i seg før jeg går på jobb. Da er det lurt å ha en frukt klar dersom jeg blir sulten før lunsj. 

Her er vårt midlertidige kjøkken, krøket sammen i en krok av gangen. 

 

MIDDAG

1. Hold it. Blir aldri helt mett av det, men det tilberedes fint i en mikro. (Thomas foretrekker Billy’s)

2. Kylling og pommes frites. Dette er det nærmeste vi kommer skikkelig middag. Selvsagt kunne vi ha hatt grønnsaker til, men det har ikke skjedd enda. For å kompensere for disse dårlige husmorforhold må jeg få påpeke at pommes fritesen lager vi selv, av ekte poteter. Sånn. Da fikk jeg i hvert fall et poeng. Vi lager dette i en mini-varmluftsovn som heter stir-fry eller noe sånt. 

3. Pasta di Parma (rett i koppen, toro). Trenger bare varmt vann, så blir dette pulveret forvandlet til en fullverdig pastarett med god smak på fem minutter. 

4. Toast (se punkt 2)

 

KVELDS

1. Se FROKOST/LUNSJ. 

2. Se MIDDAG.

3. Litt chips eller sjokolade mens vi ser serie i den rotete TV-stua, som er eneste egnede oppholdsplass for tida. 

 

MMm… Dette skal jeg leve på i 4-6 uker til! Jeg kan tenke meg at når endelig kjøkkenet er på plass, blir jeg helt vill etter å prøve nye oppskrifter 😛

PS: Det kan også være lurt å gå til anskaffelse av engangsservise og -bestikk, så slipper du enda mer arbeid!

Lykke til!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Den nye dietten jeg følger…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *