Peters 1. og 2. brev

Categories J Bibelen

Because Jesus was raised from the dead, we’ve been given a brand-new life and have everything to live for, including a future in heaven – and the future starts now.1.Pet.1.4.

Bilderesultat for peter bible

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig. Leser for tiden i The Message-oversettelsen. 

 

Tittel: Peters første og andre brev (60 og 61 av 66

 

Forfatter: Peter (Apostelen)

 

Datering:  mellom år 60 og 70.

 Innhold: Peter er direkte og tydelig. Han forklarer de grunnleggende verdiene for oss kristne, men prøver også å oppmuntre leserne tik å strekke seg lengre. Han skriver mye om å utholde vanskeligheter i dette livet; og håper om det neste. På mange måter svarer han på spørsmålet: hva er meningen med livet? Andre Petersbrev har mer fokus på de siste tider. 

Min Mening: Boka er nyttig og anvendelig. Den har så mye bra, at jeg er sikker på at dersom jeg hadde lest den tre ganger til, kunne jeg ha trukket ut noe nytt og nyttig for min hverdag, hver gang. 

BildeKilde

Jeg nærmer meg ferdig med denne gjennomlesningen av bibelen, og har bestemt meg for å lese NT èn gang til etterpå (ikke ryke på GT igjen heeelt enda). Jeg kjøpte en ny bibel-oversettelse til meg selv til jul, så den skal jeg starte på. Den er norsk, og jeg gleder meg veldig til å lese den også. Men i mellomtiden nyyter jeg The Message! Den gjør alt så vakkert, og ofte lettere å forstå enn på norsk. Skal skrive litt om denne oversettelsen når jeg er ferdig å lese den…

2 kommentarer

2 thoughts on “Peters 1. og 2. brev

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *