Sydag med jentene

Categories A Hobby

For en liten stund siden ble jeg og noen venninner enige om å starte en liten sy-kurs-forening der vi lager enkle syprosjekter som alle kan få til. På første samling laget vi små gaveposer, mens denne gangen laget vi luer. Luene har mønstret Jersey ytterst, og fleece inni. De er varme og behagelige, og var relativt kjappe å lage! Jeg fikk laget tre denne kvelden 🙂

Gulvet er det beste stedet å klippe…

Eirin sin lue ble visst ikke med – hun gikk før kamera tok av (men du ser den litt på det øverste bildet). Men vi fikk alle sydd luer til oss selv, og i tillegg sydde jeg to søte små babyluer av noen små stoffrester. Digg å få brukt opp restene, og jeg synes stjernestoffet ble utrolig koselig som en guttebabylue 🙂 Det passer perfekt, for vi har mange guttebabyer i familie og vennekrets 🙂

Her er oppskriften vi brukte som utgangspunkt: Fleecehat. Vi brukte Jersey til utsiden (kjøpes på stoff og stil, på nettet osv. Mitt er fra ebay), og fleece fra europris. Europris selger ofte fleecepledd til 29kr! Det er kjempefint å bruke som fòr i disse luene 🙂
 

4 kommentarer

4 thoughts on “Sydag med jentene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *