Søndagsmiddag og oppussingsplaner

Categories C Hus, hjem og hage

På søndag hadde vi svinesteik sammen med et vennepar. Det fikk meg til å innse hvor sjelden vi inviterer folk på middag for tiden, i forhold til før.

 

 

Litt av grunnen er nok at vi begge jobber nå. Da jeg studerte, eller da Thomas var arbeidsledig fikk vi samlet sett litt mer overskudd. Men jeg tror egentlig at den store synderen er mangelen på oppvaskmaskin. Nå er det ofte sånn at oppvasken blir stående i dagevis etter at vi har hatt gjester. Sånn som nå: gjester på søndag ettermiddag. Resten av kvelden i bursdag. Mandag var jeg på jobb, og helt utkjørt da jeg kom hjem. Full av hodeverk, snørr og utmattelse. Og så var det plutselig tirsdag, og en svær to-dager-gammel oppvask på kjøkkenbenken. 

 

Men nå er det lys i enden av tunellen. I forrige uke hadde vi en megler til å se på huset, for å se hvor mye verdien har økt etter all oppussingen. Hvis verdien blir høy nok, kan vi ta lån for å pusse opp kjøkkenet og stua. Det har lenge vært neste prosjekt, men det er også det dyreste prosjektet i hele huset. Vi har foreløbig et budsjekk på ca 200 000, men vet ikke om det holder i virkeligheten. Badets budsjett ble i hvert fall sprengt… Uansett blir det herlig med nytt kjøkken. Jeg er bare utrolig spent på hvor lenge det er til 🙂

Og når det er sagt: Maten på søndag var knallgod, så jeg gleder meg til mer av dette i fremtiden!!

1 kommentar

1 thought on “Søndagsmiddag og oppussingsplaner

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *